Modne, popularne perfumy znanych marek cieszą się wielką popularnością. Dotyczy to zarówno dobrze znanych, obecnych na rynku od dawna (czasem nawet od kilkudziesięciu lat!) zapachów, jak i takich, które właśnie weszły na rynek – szczególnie jeśli są szeroko promowane. Które z nich warto wybierać?
Dopasowane do preferencji
Stawianie na modne zapachy tylko dlatego, że są popularne, może nie być dobrym rozwiązaniem, szczególnie w przypadku osób wrażliwych na zapachy. Dlaczego? Kupowanie zapachów, kierując się tylko ich renomą, często stwarza ryzyko, że nie trafi się z wonią, a źle dopasowany zapach wiele osób potrafi znacznie męczyć. Nie warto ufać opiniom ludzi, nawet jeśli są ich setki. Każdy nos inaczej odbiera zapachy i to, co dla kogoś jest najpiękniejszą wonią na świecie, dla innej osoby może być zapachem paskudnym albo w najlepszym razie męczącym. Świetnym tego przykładem są słynne perfumy marki Chanel, które zdecydowanie swą renomę zawdzięczają temu, że stosowała je Marylin Monroe. Kobiety nieznające tego zapachu na pewno wyobrażają sobie, że jest przecudowny. Jak wielkie jest nieraz ich zdumienie, gdy go poznają, nie brakuje bowiem osób, według których woń ta zwyczajnie jest nieprzyjemna, kojarzona dość osobliwie – wystarczy poczytać opinie w sieci.
Poza tym modne, szeroko promowane, a nawet polecane przez użytkowników perfumy nie zawsze są tak dobre jak to się przedstawia. Nawet zapachy z najwyższych półek mogą być zwyczajnie nietrwałe (choć to także jest uwarunkowane indywidualnie, tak samo jak projekcja zapachu). Jakie jest zatem rozwiązanie? Na pewno nie warto kupować perfum „w ciemno”. Jeśli nie można wybrać się do perfumerii i sprawdzić danego produktu, bo na przykład mieszka się w małym mieście, doskonale będzie zamówić w sieci próbki. Nie kosztują one wiele, a jednocześnie śmiało wystarczają nawet na kilka użyć, dzięki czemu dany zapach można solidnie przetestować, sprawdzając, jak rozwija się na skórze i „zachowuje się” w różnych okolicznościach, na przykład przy różnej temperaturze.
Perfumy Chloe i spółka
Czy warto inwestować w drogie, markowe zapachy? Na pewno tak, oczywiście o ile znajdzie się woń odpowiednią dla siebie. Droższe zapachy z wyższych półek zawsze będą lepsze od tanich, na przykład zwykłych drogeryjnych, gdyż do ich wykonywania używa się zwyczajnie lepszych składników. Nie jest więc bynajmniej prawdą zarzut, że w przypadku takich produktów płaci się głównie za markę, a ich jakość wcale nie jest lepsza niż dużo tańszych zapachów.