3 sposoby by poprawić sobie nastrój

1
390

Brak słońca, przenikający wiatr i ulewne deszcze, a nawet śnieg – wszystkie te czynniki powodują u nas spadek nastroju, znużenie i okazuje się, że jedna kawa to zdecydowanie za mało. Jak sobie radzić z wiosennym przesileniem i brakiem dobrego nastroju? Poniżej trzy sposoby, które pomyślałam, że pomogą Wam poprawić sobie nastrój.

Adoptuj zwierzaka

Kontakt ze zwierzętami ma kojący wpływ na ludzi. Oczywiście pod warunkiem, że nie jest to Burek sąsiadów, który ujada o 3 w nocy. Obcowanie ze zwierzętami poprawia nastrój, obniża ciśnienie krwi i spowalnia tętno. W Polsce, według statystyk, co druga osoba posiada pod opieką lub w najbliższym otoczeniu jakiegoś zwierzaka. Zwierzęta są bardzo dobrymi terapeutami, bo przyjmują nas takich, jacy jesteśmy, nie oceniają, nie zauważają różnic miedzy osobą zdrową i tą niepełnosprawną. Zachowują się naturalnie i dzięki temu osoby chore również zachowują się naturalnie i spontanicznie.

Zwierzęta są często powodem śmiechu, zadowolenia i radości ( kto nie lubi oglądać filmików na YouTube z zabawnymi kotami? ). Dają nam się odprężyć, dostarczają wytchnienia, odpoczynku i oderwania się od myślenia o kłopotach. Dostarczają również tematów do rozmów z innymi ludźmi. Badania przeprowadzane na całym świecie potwierdzają dobroczynne działanie zwierząt na ludzki organizm, stan fizyczny, a przede wszystkim psychiczny. Jeśli nie możesz mieć zwierzaka w domu, zainteresuj się, czy koło Ciebie nie ma schroniska dla zwierząt, psiaki na pewno ucieszą się, jeśli będziesz chciała wyprowadzać je na spacer. Można też adoptować zwierzaka wirtualnie i wpłacać niewielkie kwoty na jego utrzymanie.

Skontaktuj się z bliskimi

Naukowcy z Uniwersytetu w Oxfordzie udowodnili, że kobiety w relacjach ze swoimi bliskimi potrzebują przede wszystkim nawiązania więzi emocjonalnej, najczęściej za pomocą długich rozmów, także telefonicznych. Żeby podczas nawiązywania i utrzymywania relacji nie zbankrutować  z pomocą  może przyjść dobrze skonfigurowana oferta telekomunikacyjna.

Poćwicz

Liczne badania wykazały, że aktywność fizyczna jest skutecznym lekiem w walce z depresją. Wysiłek fizyczny reguluje nastrój, szybkość reakcji, dobre samopoczucie oraz witalność. Dzieje się tak, dlatego że ruch jest bodźcem, który stymuluje mózg do większej aktywności, wydzielania hormonów i wytwarzania nowych komórek nerwowych.W przypadku aktywności fizycznej wzrasta wydzielanie się endorfin oraz serotoniny. Endorfiny to substancje, które uśmierzają odczuwanie bólu oraz powodują odczuwanie błogostanu. Serotonina natomiast odpowiada za poczucie zadowolenia. Podobne odczucia daje zjedzenie czekolady,  jednak  nie wpływa ona tak korzystnie na nasza figurę.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here