Myślę, że kobiece czasopisma i portale zakorzeniły w nas świadomość tego, jak ważne jest zjedzenie rano porządnego śniadania. Ja nie ruszam się bez niego z domu. Chciałabym Wam pokazać kilka moich pomysłów na zdrowe ismaczne śniadania. Może przekonam Was by poświęcić dodatkowe 15 minut na posiłek, który zapewni nam dobry start na resztę dnia. Jeśli jesteście zainteresowane, to zapraszam do dalszej części posta.


owsianka9


  • Owsianka – to już kultowe danie z mojego Instagrama. Uważam, że jest niezwykle smaczna, szybka w przygotowaniu, a o jej zdrowotnych właściwościach chyba nie muszę się rozpisywać, powstały na ten temat liczne publikacje. Swoją owsiankę zawsze przygotowuję w ten sam sposób – płatki owsiane błyskawiczne (wiem, górskie są zdrowsze, ale ja wolę błyskawiczne) wsypuję do miseczki i zalewam gorącą wodą, czekam 2-3 minuty aż napęcznieją, dodaję miarkę odżywki białkowej, a na koniec dekoruję owocami, orzechami.

    owsianka3


    owsianka5


    owsianka6


    owsianka8


    owsianka10


  • Równie proste i szybkie w przygotowaniu śniadanie to pudding z nasion Chia. Przygotowujemy go dzień wcześniej, a rano tylko wyciągamy z lodówki. Aby przygotować porcję puddingu chia potrzebujemy 15 gr nasion, około 100 ml mleka kokosowego i około 50 ml dowolnego mleka. Pudding można posłodzić syropem z agawy i dodać np. ekstrakt waniliowy. Chia i pozostałe składniki mieszamy energicznie, odstawiamy na 15 minut po czym  mieszamy ponownie, żeby uniknąć grudek. Następnie wkładamy pudding do lodówki, najlepiej na całą noc. Rano dekorujemy owocami.

    chia2


    chia3


  • Smacznym pomysłem na sycące śniadanie, którego przygotowanie też nie zajmuje dużo czasu, jest kanapka z awokado i jajkiem. Na ulubionym pieczywie rozgniatamy dojrzałe awokado, doprawiamy. Na oleju kokosowym smażymy jajko ( jeśli ktoś potrafi, to może zrobić wersję jajek „po benedyktyńsku’ wtedy potrawa jest bardziej fit) i gotowe jajko układamy na kanapce. Pycha!

    P1040594


  • W weekendy u mnie w domu królują naleśniki. Ciasto wyrabiam z następujących składników: mąka, jajko, mleko, cukier, cukier waniliowy, łyżeczka proszku do pieczenia. Niestety nie podam Wam proporcji, bo zawsze składniki sypię „na oko”, staram się, żeby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany. Czasami do ciasta dodaję składnik, który nada mu kolor. Może to być wyciąg z jagód acai (różowe), zielona herbata matcha (zielone) czy kakao (brązowe).  Te z dodatkiem kakao mają bajecznie czekoladowy zapach, który unosi się w całym domu.

    P1040268


    P1040786


    P1010578


    P1040942


    P1030698


    P1040567


    5.  Dzisiaj przetestowałam nowy przepis na omlet z kaszą jaglaną i owocami. Do przygotowania omletu potrzebne jest:

50 gram kaszy jaglanej

dwa jajka

łyżeczka cukru waniliowego

łyżeczka oleju kokosowego

Ubijamy białka, dodajemy do nich żółtka i cukier waniliowy. Do gotowej masy dodajemy ugotowaną i ostudzoną kaszę jaglaną i wylewamy na patelnię, na której rozgrzaliśmy olej kokosowy. Smażymy z jednej strony na wolnym ogniu. Aby przewrócić omlet na drugą stronę należy delikatnie zsunąć go na talerz, przykryć patelnią i odwrócić. Smażymy drugą stronę omletu i ponownie zsuwamy na talerz. Całość dekorujemy owocami, serkiem lub dżemem. Smacznego!


 

P1050416


P1050418


Mam nadzieję, że moje pomysły oraz ich realizacje przypadły Wam do gustu. Jeśli macie ochotę na więcej, to zapraszam na mój Instagram. Udanej soboty!

23 komentarze