Poniżej znajdziecie listę 6-ciu nawyków, które warto zacząć robić jeśli chcecie być bardziej produktywne, szczęśliwe i zorganizowane. Jeśli już je robicie, to świetnie! Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach!



1.Zacznij wstawać wcześniej

Jest to temat, który już kiedyś poruszałam (wpis jest tutaj) i wiem, że jest to coś o czym wiele osób mówi. Sprawdziłam to na sobie i mogę zagwarantować, że wstawanie kilkanaście minut wcześniej naprawdę potrafi odmienić życie i rytm dnia. Nawet jeśli musisz wstawać wcześnie do pracy i robisz to z trudem, to postaraj się wstać chociaż 15 minut wcześniej i zrób coś ze swojej listy do zrobienia. To ciekawe, że kiedy wpadniemy w taki rytm działania, dzień od razu nabiera rozpędu i więcej rzeczy udaje się załatwić i zorganizować. Poprawia też humor, bo mamy jakąś rzecz załatwioną i z głowy. Przygotuj się na swój poranek, tak, żeby sobie wszystko ułatwić z rana. Naszykuj produkty potrzebne do śniadania, wyjmij kubek na kawę, wyciśnij wodę z cytryną. Ja staram się usprawnić sobie w ten sposób poranki i działam już trochę bez zastanowienia, bo wszystko czeka na swoim miejscu.



2. Przygotowuj swoje posiłki

Nawet jeśli nie jesteś na diecie, szykowanie sobie posiłków w domu, na kilka dni z rzędu pozwoli Ci zaoszczędzić czas, pieniądze i zdrowie. Zauważyłam po sobie, że dzięki temu, że jem domowe jedzenie moja dieta jest dużo skuteczniejsza niż kiedy jadłam rzeczy kupione z cateringu. Jest to też spora oszczędność jeśli policzyć ile pieniędzy wydajemy na kawę na wynos, batoniki czy kupowane obiady. Lepiej te pieniądze zaoszczędzić, pójść raz w tygodniu na jakiś wartościowy obiad, na który można wydać trochę więcej. Poza tym jedzenie przygotowywane w domu ma tę zaletę, że wiesz co w nim jest. Nie oszczędzasz na składnikach, gotujesz to co lubisz i tak jak lubisz. Ja zwykle gotuję obiady do pracy 2 x w tygodniu – w niedzielę wieczorem i w środę. Przygotowuję też woreczki z orzechami na każdy dzień tygodnia, dzięki czemu nie kusi mnie kupno batonów z automatu. Mam swoją zdrową przekąskę i to mi wystarcza.



3. Czytaj więcej

Czytanie robi wielką różnicę jeśli chodzi o to jak się zachowujemy, jak się wysławiamy. Nie musi to być od razu „Nad Niemnem” Orzeszkowej. Możesz czytać to, co lubisz najbardziej, to co sprawia Ci największą przyjemność. Ja staram się przeczytać minimum 20 stron dziennie. Czytanie poszerza horyzonty, zakres słownictwa, zmusza mózg do pracy. Jest to jak ćwiczenia dla mózgu. Jeśli nie lubisz czytać, zainteresuj się audiobookami. Można ich słuchać ćwicząc, gotując czy sprzątając łazienkę. Ja wolę czytać książki niż ich słuchać. Obecnie czytam kryminał „Księga luster” i świetną książkę „Młoda bez skalpela” – zawiera mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących diety i pielęgnacji.



4. Prowadź swój domowy budżet

Jest to coś, co sama dopiero odkrywam i uczę się w tym temacie. Ogólnie zasada jest prosta – zapisujecie przychody i wydatki, które pojawiają się regularnie w ciągu miesiąca (rachunki, opłaty, zakup jedzenia itp.). Zostawiacie też rezerwę na niespodziewane wydatki i oszczędności na swoje cele, czy marzenia. Można to prowadzić w formie kalendarza, ale też w tabelce excelowej. Dzięki temu, po jakimś czasie wiecie ile niepotrzebnych wydatków macie i dlaczego np. nie udaje się Wam odłożyć na wymarzone wakacje czy torebkę (albo emeryturę).



5. Wyjdź na spacer

Prosty nawyk, który warto wprowadzić w swoje życie, a o którym często zapominamy. Teraz, kiedy przyszła wiosna z pewnością przyjemniej będzie się spacerowało. Jeśli masz psa, weź go ze sobą, jeśli nie – włącz swoją ulubioną playlistę i spaceruj. Pomaga to oczyścić myśli, zrelaksować się, mi przychodzą wtedy do głowy najlepsze pomysły (zapominam je niestety zapisać i czasem mi uciekają, ale to inna kwestia). Spacerowanie jest zdrowe i z pewnością pozytywnie wpłynie na Twoje samopoczucie i figurę, tak więc zacznij już dziś!

6. Zrób sobie „dzień ogarniania wszystkiego”

Wyznacz sobie dzień w tygodniu, w którym załatwiasz wszystkie sprawy, które odkładasz na później. Zajmij się sobą, nałóż maseczkę na twarz i włosy, pomaluj paznokcie. Umyj pędzle do makijażu. Zrób listę zakupów. Puść pranie, idź na zakupy, posprzątaj dom, przygotuj swoje posiłki na przyszły tydzień. Zaplanuj swój tydzień w kalendarzu, zaplanuj budżet. U mnie takim dniem jest najczęściej niedziela, staram się wtedy skupić na wszystkich obowiązkach żeby nowy tydzień zacząć z czystą kartką.



Bluzka – Camaieu (podobna tutaj) Spódnica – Zara (podobna tutaj) Buty – New Balance Torebka – Michael Kors

To by było na tyle, jeśli chodzi o proste 6 nawyków, które warto wprowadzić w życie. Jeśli macie swoje pomysły, to napiszcie o nich w komentarzach, chętnie poczytam o tym, co u Was słychać.

 

14 komentarzy