Przyszła wiosna, a wraz z nią chęć pokazania światu wysportowanego, smukłego ciała. Na ulicach widuję coraz więcej biegaczy, domyślam się, że siłownie są oblegane, a na zajęciach fitness jest komplet. Bardzo mnie cieszy to, że coraz więcej osób dąży do zdrowej i szczupłej sylwetki. Sama staram się prowadzić zdrowy i higieniczny tryb życia, dlatego jeśli uda mi się chociaż część z Was zachęcić do zmiany w swoim życiu, to uznam to za wielki sukces. Poniżej znajdziecie 10 sposobów na szczupłą sylwetkę, które przetestowałam i stosuję u siebie.


5


1. Zamień białe pieczywo/makaron i ryż na ciemne, pełnoziarniste. Drobnostka, ale robi dużą  różnicę.

2. Zwracaj uwagę na porcje. Zanim zaczniesz jeść coś z torebki (np. orzeszki, żurawinę), przesyp je na dłoń, albo do miseczki, tak żebyś mogła kontrolować ile zjadłaś. Do posiłków używaj mniejszych talerzy, dzięki temu porcje będą wydawały się większe. Niestety w naszych czasach jesteśmy przyzwyczajeni do za dużych porcji, często też jemy oczami i to, co wydaje się małą porcją w rzeczywistości może okazać się wystarczającą. Ja kontroluję wielkość porcji poprzez ważenie składników.

3. Nie pij swoich kalorii. Słodzone napoje nie powodują sytości, a mają w sobie masę niepotrzebnych kalorii. Pij wodę, ziołowe herbaty, zieloną herbatę – nie są kaloryczne.


1


4. Pół godziny przed posiłkiem wypij szklankę wody. Wypełni cię i dzięki temu zjesz tyle ile tak na prawdę powinnaś zjeść. Pamiętaj aby codziennie rano wypić szklankę wody z  wyciśniętą cytryną.

5. Nie głódź się. Jeśli czujesz głód zjedz nieduży owoc albo kilka orzechów, zrób owsiane ciasteczka (przepis tutaj). Nie ma nic gorszego dla diety, kiedy się głodzisz, a potem rzucasz na jedzenie, bo nie możesz wytrzymać z głodu.


4


6. Pozwól sobie na kostkę ciemnej czekolady dziennie. Jest pełna antyoksydantów i zdrowa, oczywiście jedzona z umiarem.

7. Poćwicz. Nawet 15 minut codziennie zbliża Cię do upragnionej sylwetki. Zostało udowodnione naukowo, że nawet krótki trening, wykonywany na 101% potrafi dać lepsze rezultaty niż długie cardio. Jeśli chcesz poczytać o moich treningach, to zapraszam Cię na FanPage Extrasmall.pl

8. Wysypiaj się. Jeśli  chodzisz niewyspana masz większą ochotę na podjadanie i rezygnowanie z ćwiczeń. Poza tym, jak jesteś wyspana, masz więcej siły do ćwiczeń, a więcej siły to lepszy trening i lepsze efekty. Rady o tym jak się wyspać znajdziesz w tym poście.


2


9. Jedz 4-5 małych posiłków dziennie co 3-4 godziny. Wiem, że to banał, ale mało kto tego przestrzega, a to naprawdę robi różnice. Na śniadanie zjedz płatki owsiane, omlet z płatkami, kaszę jaglaną (pomysły na śniadanie znajdziesz w tym poście). Na obiad zadbaj o źródła białka jak na przykład ryba, kurczak, do tego daj dużo warzyw i garść węglowodanów w postaci makaronu pełnoziarnistego, ryżu czy np. batata. Kolacja powinna być lekka i składać się głownie ze źródeł białka (filet z indyka, kurczaka, ryba) i zielonych warzyw. Przekąski między posiłkami powinny być nieduże – na drugie śniadanie zjedz jabłko, kilka marchewek, jogurt naturalny z otrębami i orzechami. Przekąską może być też koktajl owocowo-warzywny lub baton białkowy, a w moim przypadku jest to latte na mleku sojowym.


3


10. Nagradzaj się! Pamiętaj, że każdy potrzebuje nagrody raz na jakiś czas. Może to być nowa para butów, sukienka, nowy kosmetyk czy wyjście do kina.

A jakie są Wasze sposoby na szczupłą sylwetkę? Chętnie poczytam o nich w komentarzach.

3 komentarze